NUMELE CURSULUI: Marketing
OBIECTIVUL CURSULUI: Cursul își propune familiarizarea cu termenii și tehnicile uzuale din domeniul marketingului pentru a întelege în detaliu activitatea și procesele de marketing din cadrul unei firme. De asemenea, cursul urmăreşte să furnizeze informațiile de bază despre analizarea pieței, concurenței, modul de creare a produselor, strategiile de prețuri şi distribuție, cât și despre campania de promovare și, în final, realizarea planului de marketing.
GRUPUL ȚINTĂ:
Cursul este dedicat:
- persoanelor angajate în companii de stat sau private care lucrează în domeniul vânzărilor, relațiilor publice
- liber-profesioniștilor
- tuturor celor care doresc să folosească marketingul în promovarea propriei imagini
STRUCTURA CURSULUI:
Modulul 1 – Conceptul de Marketing
1.1. Ce este marketingul?
1.2. Marketingul holistic
Modulul 2 – Mediul de marketing
2.1. Macromediul
2.2. Micromediul
Modulul 3 – Comportamentul consumatorului
3.1. Factori care influențează comportamentul consumatorilor
3.2. Procesul decizional de cumpărare
3.3. Modele privitoare la comportamentul consumatorului
Modulul 4 – Mixul de marketing
4.1. Politica de produs
4.2. Politica de preț
4.3. Politica de plasament (distribuție)
4.4. Politica de promovare
Modulul 5 – Marketingul Serviciilor
5.1. Clasificarea serviciilor
5.2. Strategii de marketing în domeniul serviciilor
Modului 6 – Planul de Marketing
6.1. Structura planului de marketing
6.2. Analiza SWOT
6.3. Strategii de marketing
6.4. Faza execuției și a controlului
6.5. Cum să realizăm singuri un plan de marketing de succes
DURATA CURSULUI: 16 ore.
FORMATOR: Daniela Budeanu
COST: 400 lei
COMPETENȚE OBȚINUTE:
La sfârșitul cursului, participanții vor fi capabili :
– să identifice principale tipuri de marketing practicate;
– să realizeze o analiză a macromediului unei firme;
– să identifice factorii care influențează decizia de cumpărare a consumatorului;
– să identifice variabilele de segmentare a unei piețe;
– să schițeze planul unei cercetări de marketing utilizând ca instrument chestionarul;
– să opereze cu noțiuni legate de produs și preț;
– să identifice tipurile de canale de distribuție;
– să identifice cele mai eficiente modalități de promovarea a diferitelor produse;
– să elaboreze un plan de marketing pentru un produs sau un serviciu.
METODE FOLOSITE: Prelegerea, Mind map, Brainstorming, Lucrul în echipe mici, Studiul de caz